PMI PMP PDU ITIL v3 training and materials

HomeIT Management

Wybór narzędzia wspierającego procesy ITSM

Like Tweet Pin it Share Share Email

Dzisiaj proponuje „garść” przydatnych linków dla osób, które rozważają wsparcie procesów ITSM w swojej organizacji  za pomocą narzędzi.

Na początek proponuję webcast o wszystko mówiącym tytule „Requirements to Consider When Looking at ITSM Tools” – niestety wymagana jest rejestracja w serwisie Vendordemo, ale sam WebCast jest bardzo pomocny, gdyż pozwala zorientować się od czego zacząć, szukając odpowiedniego narzędzia. Myślę, że warto się zarejestrować.

Głównym przesłaniem tej prezentacji jest to, że najpierw powinniśmy mieć ustalone cele, pomysł na to, jak procesy ITSM mają wyglądać i dopiero na tej podstawie stworzyć wymagania do systemu. Nie powinniśmy natomiast rozpoczynać od kupna systemu i dostosowywać go do naszych potrzeb.

Moim zdaniem jest w tym sporo racji, bo o ile w większości narzędzi ITSM dostępnych na rynku, „z pudełka” otrzymamy „książkowego ITIL’a”, to dostosowanie go do naszych potrzeb (adaptacja ITIL)  może być mocno ograniczone możliwościami systemu i tym jaka jest jego geneza.

Gdy już zapoznamy się z podstawowymi regułami wyboru narzędzia ITSM. Warto dowiedzieć się o tym, co do zaoferowania ma rynek. W tym przypadku warto sięgnąć do sprawdzonych już raportów analityków Gartnera i Forrester’a, które są świetnymi źródłami wiedzy i pozwalają się zorientować w mocnych i słabych stronach czołowych dostawców narzędzi wspierających ITSM (a także pomóc nam w wyborze kryteriów ewaluacyjnych). Najświeższe wersje raportów zostały udostępnione przez HP i BMC. HP udostępniło raport „The Forrester Wave: Service Desk Management Tools, Q2 2008”, a BMC – „Magic Quadrant for the IT Service Desk, 2007”.

Poniższe linki mogą również okazać się przydatne:

Życzę miłej lektury.

Comments (0)

Dodaj komentarz

Your email address will not be published. Required fields are marked *