Nie tak dawno wspominałem o narzędziu do zarządzania projektami (a nawet całym portfelem) – Liquid Planner, które można uznać za wcielenie w życie Web 2.0 (ciągle w wersji beta). Ale nie tylko zarządzanie projektami ogarnęła moda na narzędzia w stylu Web 2.0, również w dziedzinie zarządzania IT.
Od około pół roku można korzystać z narzędzia service-now.com, jest to narzędzie wspierające ITIL (Service Desk Management Tool) w organizacji, które sprzedawane jest w modelu Software-as-a-Service. Co ciekawe przez ten okres czasu narzędzie to zostało zauważone przez Forresstera i w ostatnim raporcie „Service Desk Management Tools, Q2 2008” – sklasyfikowane na granicy pomiędzy Strong Performers, a Leaders. Czyli w ciągu zaledwie pół roku pokonało ono wiele rozwiązań dostępnych na rynku od lat.
Dostępność tego narzędzia w modelu SaaS powoduje, że staje się ono dostępne dla organizcji, które do tej pory nie myślały o narzędziach tej klasy (podobnie jak to w przypadku LiquidPlannera). Niskie koszty wejścia, a dodatkowo w przypadku service-now pobieranie opłat jedynie za używane moduły powinno zainteresować wiele mniejszych przedsiębiorstw. Ciekawe czy wygeneruje to dodatkowe zapotrzebowanie na rynku usług consultingowych?
Dla osób planujących kupić narzędzie z najwyższej półki i zastanawiających się, jak tego typu rozwiązanie może wyglądać w praktyce, polecam demo systemu service-now. Przeklikanie po tej wersji demonstracyjnej systemu powinno Wam wiele wyjaśnić (na szczęście, tym razem nie jest wymagana żadna rejestracja), szczególnie tym, którzy nie mieli wcześniej do czynienia z tego typu systemami.
Ciekawe, jakiego typu narzędzie zobaczymy jeszcze w modelu SaaS? A może dotychczasowi liderzy: HP, IBM, BMC, CA również spróbują tego modelu?
Poniższe linki powinny okazać się przydatne