PMI PMP PDU ITIL v3 training and materials

HomeIT Management

ITIL ważny przy wyborze outsourcera

Like Tweet Pin it Share Share Email

The post is also available in English (ITIL is important in External Service Provider selection)

W lutym i w maju bieżącego roku Gartner opublikował 2 raporty dotyczące outsourcingu „Help Desku”. Pierwszy dotyczy rynku Amerykańskiego, drugi Europy Zachodniej.


English versionÜbersetzen Sie zum Deutsch/GermanTraduzca al Español/SpanishTraduisez au Français/FrenchTraduca ad Italiano/ItalianTraduza ao Português/Portuguese日本語に翻訳しなさい /Japanese한국어에게 번역하십시오/Korean中文翻译/Chinese Simplified中文翻译/Chinese Traditionalترجمة الى العربية/ArabicVertaal aan het Nederlands/DutchΜεταφράστε στα ελληνικά/GreekПереведите к русскому/RussianOversetter til Norsk/NorwegianÖversätta till Svensk/Swedishहिन्दी अनुवाद करने के लिए/HindiTradueix al català/CatalanTulkot uz latviešu/LatvianPreložiť do slovenčiny/SlovakПереклад на українську/Ukrainian

W obydwu raportach Gartner wskazuje na to, że klienci zwracają już uwagę na to, czy dostawca usług outsourcingowych stosuje ITIL. Co więcej, w przypadku raportu dotyczącego rynku amerykańskiego Gartner napisał:

„Clients now expect the use of Information Technology Infrastructure Library (ITIL) practices to help standardize practices and reduce costs, and these practices generally can be applied by most service providers.”

Dodatkowo w obydwu raportach dostawcy usług sa ocenianie pod względem stosowanie podejścia procesowego do zarządzania IT, Gartner wprost pisze o ITIL.

Za wysoką dojrzałość procesów w świadczonych usługach, oraz za bycie “ITIL-oriented” Gartner chwali następujące firmy:

Na rynku amerykańskim: EDS, Northrop Grumman, Pomeroy IT Solutions, Tech Team

Na rynku europejskim: Atos Origin, Capgemini, CSC, EDS, HP, IBM, Logica, Tech Team, Unisys

Natomiast jeśli dojrzałość procesowa firm świadczących outsourcing jest dla nas szczególnie ważna, powinniśmy ostrożnie podchodzić do:

Rynek amerykański Siemens IT Solutions and Services

Rynek europejski: Fujitsu, Getronics, T-Systems

Więcej informacji znajdziecie w raportach:

Magic Quadrant for Help Desk Outsourcing, Western Europe

Magic Quadrant for Help Desk Outsourcing, North America, 2008

Comments (0)

Dodaj komentarz

Your email address will not be published. Required fields are marked *