PMI PMP PDU ITIL v3 training and materials

HomeFeatured

ITIL v3 Manager’s Bridge – droga do ITIL Expert – moje wrażenia po szkoleniu

Like Tweet Pin it Share Share Email

Jeśli jesteście już szczęśliwymi posiadaczami certyfikatu IT Service Manager (Manager’s Certificate in IT Service Management), który potwierdza dogłębną znajomość na poziomie managera wszystkich procesów modelu ITIL w wersji 2, to czas najwyższy żeby pomyśleć o uzyskaniu tytułu ITIL Expert.

Posiadacze „Red Badge” powinni w tym celu odbyć akredytowane szkolenie ITIL v3 Manager’s Bridge i zdać egzamin testowy składający się z 20 pytań, w którym można popełnić jedynie 4 błędy.
Niedawno temu byłem na takim szkoleniu o to moje wrażenia z niego…

English version Übersetzen Sie zum Deutsch/German Traduzca al Español/Spanish Traduisez au Français/French Traduca ad Italiano/Italian Traduza ao Português/Portuguese 日本語に翻訳しなさい /Japanese
한국어에게 번역하십시오/Korean 中文翻译/Chinese Simplified 中文翻译/Chinese Traditional ترجمة الى العربية/Arabic Vertaal aan het Nederlands/Dutch Μεταφράστε στα ελληνικά/Greek Переведите к русскому/Russian
Oversetter til Norsk/Norwegian Översätta till Svensk/Swedish हिन्दी अनुवाद करने के लिए/Hindi Tradueix al català/Catalan Tulkot uz latviešu/Latvian Preložiť do slovenčiny/Slovak Переклад на українську/Ukrainian

The post is also available in English.

Na szkolenie udałem się do BEI, gdzie miałem wcześniej przyjemność uczestniczyć w szkoleniach do certyfikacji IT Service Manager.
Agenda szkolenia w skrócie prezentuje się następująco (wszystkie szkolenia akredytowane przez Exin mają bardzo zbliżoną agendę, gdyż musi być ona zgodna z oficjalnym sylabusem)
Dzień 1:

  • Wprowadzenie do zarządzania usługami IT
  • Prezentacja koncepcji cyklu życia usług wraz ze szczegółami dotyczącymi celów i zadań poszczególnych faz cyklu życia usługi
  • Prezentacja podstawowych zagadnień,  koncepcji i modeli związanych z trzecią wersją ITIL

Dzień 2 – 4

  • „Przejście przez procesy” (a raczej bym powiedział aktywności) w poszczególnych fazach cyklu życia usługi
  • Omówienie nowych funkcji, które pojawiły się  w trzeciej wersji ITIL (Technical Management, Application Management, IT Operations Management)
  • Omówienie spojrzenia ITIL na strukturę organizacji
  • Omówienie czynników, które powinny być zaadresowane podczas wprowadzania / adoptowania procesów ITIL w organizacji

Dzień 4

  • Egzamin próbny

Szkolenie z założenia ma zaznajomić uczestnika z nowościami z trzeciej wersji ITIL i dało się odczuć, że jest rzeczywiście przeznaczone dla osób, które mają już za sobą przygodę z IT Service Managerem. Podobnie, jak to miało miejsce na szkoleniach przygotowujących do egzaminu IT Service Manager bardzo ważnym (a wręcz może najważniejszym) elementem było: case study oraz dyskusje z trenerem i pozostałymi uczestnikami szkolenia.

Podczas tego typu szkoleń bardzo dużo zależy również od samego trenera, gdyż moim zdaniem (i zdaniem innych uczestników) materiał, który jest wymagany przez sylabus pomija czasami istotne rzeczy, dając mylne wrażenie, że w trzeciej wersji ITILa niektóre procesy nie zmieniły się wcale.
Jednak dobry trener plus dociekliwa grupa szybko odkryją miejsca pominięte przez oficjalny sylabus szkolenia ITIL v3 Manager’s Bridge.

Ciekawą rzeczą jeśli chodzi o szkolenia z ITIL v3 jest to, że pojawiły się w Internecie akredytowane szkolenia online, udało się wreszcie pójść z duchem czasu. Co ważne w ten sposób dostępne są również szkolenia ‘manager bridge’, jednak o ile w przypadku szkoleń Foundation  takie szkolenie może być wystarczające, to muszę przyznać, że jakoś sobie nie wyobrażam szkolenia ITIL v3 manager bridge prowadzonego online. Największą wartością tych szkoleń są przecież case study (typu role play) i dyskusje, czyli to wszystko, co online zawsze będzie utrudnione, chociażby przez brak kontaktu twarzą w twarz z innymi uczestnikami szkolenia.
Przejdę teraz do samego egzaminu, na razie miałem okazję pisać tylko jego wersję próbną, ale słyszałem, że dosyć dobrze oddaje ona poziom skomplikowania rzeczywistego egzaminu.
Na pierwszy rzut oka egzamin Manager’s Bridge v3 składa się z 20 pytań testowych, gdzie do wyboru jest  jedna z odpowiedzi: a,b,c lub d – czas 90 minut, a więc na pierwszy rzut oka bułka z masłem. Ale…
W całym teście można popełnić jedynie 4 błędy, pytania są typu case study, około 7-8 mini case study (na szczęście każde z nich jest znacznie krótsze niż case study z egzaminu na Service Managera), jednak jak wiadomo case study zostawiają pole do interpretacji, szukania pułapek tam, gdzie ich nie ma (choć EXIN twierdzi wyraźnie, że nie ma ‘tricky questions’ – to jednak bym się z tym nie zgodził), itp.  Ostatecznie muszę przyznać, że egzamin próbny zdałem (choć popełniłem 4 błędy – więc zanim przystąpię do pełnego egzaminu potrzebuję jeszcze trochę samodzielnej nauki).

Podsumowując szkolenie bardzo wartościowe, duża w tym zasługa świetnego prowadzącego i bardzo ciekawej grupy uczestników szkolenia. Do egzaminu trzeba się na prawdę przyłożyć (choć dla tych , którzy przeszli service managera nie powinno to stanowić, aż tak dużego problemu). Zachęcam do uczestnictwa w tym szkoleniu i życzę powodzenia w drodze do uzyskania tytułu  ITIL Experta.

Comments (5)

Dodaj komentarz

Your email address will not be published. Required fields are marked *